Οι αγγελίες προϊόντων αφορούν αγγελίες χρηστών για μεταχειρισμένα προϊόντα από χρήστες σε χρήστες. Δεν αφορούν καταστήματα αλλά κυρίως τριών κατηγοριών ιστοσελίδες – υπηρεσίες.
- Οργανωμένες εμπορικές ιστοσελίδες για αγγελίες.
- Ιστοσελίδες που το προσφέρουν δωρεάν σαν συμπληρωματική υπηρεσία. (φόρουμ, εφημερίδες κτλ)
- Σελίδες αγγελιών στο facebook που μπορούν να φέρουν κοντά πωλητή – αγοραστή μιας και δεν είναι σχεδιασμένες γιαυτό.
Οι οργανωμένες ιστοσελίδες που φιλοξενούν αγγελίες μπορούν να έχουν κάποιες παροχές που τις κάνουν να ξεχωρίζουν.
- Οργανωμένο περιβάλλον σχεδιασμένο για καταχώριση αγγελιών.
- Εξειδίκευση στο είδος που αντιπροσωπεύουν και μόνο. (πχ αγγελίες αυτοκινήτων.)
- Μπορούν να περιλαμβάνουν συγκεκριμένα πεδία αγγελίας ανάλογα με το είδος του προϊόντος.
- Έτοιμη και σωστή κατηγοριοποίηση προϊόντων.
- Εύκολη αναζήτηση και φιλτράρισμα προϊόντων.
- Εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα.
- Να προσφέρουν ονομαστική πιστοποίηση χρηστών.
- Να έχουν δικό τους σύστημα οικονομικής διαχείρισης.
- Να έχουν σύστημα δημοπράτησης (αν και είναι διαφορετική κατηγορία ένα σύστημα δημοπράτησης με σταθερή αξία όπως το ebay “buy now” είναι στην ουσία αγγελία.)
- Έγκυρο σύστημα αξιολογήσεων.
Στην δεύτερη κατηγορία έχουμε να κάνουμε κυρίως με φόρουμ και εφημερίδες. Εδώ δεν βρίσκουμε οργάνωση ούτε αυστηρούς κανόνες και συνήθως οι χρήστες δεν έχουν κάποιο βαθμό πιστοποίησης.
συνεχίζοντας οι σελίδες στο facebook δεν προσφέρουν σχεδόν τίποτα από τα παραπάνω και συνήθως εκεί θα δείτε τα περισσότερα ευτράπελα (όπου θα έχουμε ειδικότερα σχόλια στο μπλοκ). Παρόλα αυτά γνωρίζουν μεγάλη άνθηση λόγο της προσβασιμότητας που προσφέρει το facebook αφού οποιοσδήποτε μπορεί να έχει μια δική του σελίδα αγγελιών αλλά χωρίς καμία δυνατότητα προσαρμογής στο αντικείμενο.
Σε κάθε περίπτωση η αγορά και η πώληση κρύβουν πολλές παγίδες. Ο έλεγχος και η σιγουριά που μπορείς να έχεις σε ένα φόρουμ δεν είναι άξια εμπιστοσύνης. Όλα τα φόρουμ δηλώνουν ρητά ότι αποποιούνται τυχών ευθύνες. Τα πράγματα είναι περισσότερο τυχαία αφού οι τιμές είναι καθαρά στην κρίση του πωλητή που μπορεί να μην έχει καμία σχέση με την εμπορική αξία του προϊόντος. Οι περιγραφές (αν υπάρχουν) μπορεί να μην ανταποκρίνονται ή ακόμα και να παραπλανούν. Τα μεταφορικά είναι θέμα συμφωνίας και οι εγγυήσεις είναι ανύπαρκτες.
Τα παραπάνω δεν τα αναφέρουμε για να αποφύγουμε αγοροπωλησίες αλλά για να επιστήσουμε την προσοχή σας.
Γενικά χρειάζεται περισσότερο προσοχή και λιγότερο “καλή πίστη” αφού οι περισσότεροι χρήστες δεν τηρούν έναν κώδικα δεοντολογίας “κάλου πωλητή” και εξηγούμαστε.
- Τυπική ευγένεια (όπως θα έκανε ένας πωλητής σε ένα κατάστημα).
- Τυπική παρουσίαση με χαρακτηριστικά, κατάσταση, ελαττώματα, εγγύηση και σωστές φωτογραφίες. Δεν χρειάζεται να το ζητήσει ενδιαφερόμενος για να γίνει το αυτονόητο και εκτός αυτού ο ίδιος ο πωλητής γλυτώνει από το χρόνο του άσκοπες ερωτήσεις.
- Υποχρεωτική αναγραφή τιμής του προϊόντος…
- Αναγραφή όρων που συνοδεύουν την πώληση. Πχ αποστολή που, πως και με τι κόστος για τον αγοραστή.
- Τήρηση σειράς προτεραιότητας αν δεν το προσφέρει το σύστημα.
- Αποφυγή παζαριού με το καλήμερα και ενώ δεν έχετε κάποιο λόγο (πχ παραπάνω από κάποια τεμάχια σε αγγελίες με πολλά προϊόντα.)
- Αξιολόγηση μετά το πέρας της αγοραπωλησίας.
Αν υπάρχει ένα σύστημα αξιολόγησης καλό είναι να ελέγξουμε το προφίλ του χρήστη είτε είναι πωλητής είτε είναι αγοραστής. Επίσης αν φαίνεται από πότε είναι εγγεγραμμένος χρήστης και τη άλλη δραστηριότητα έχει στην ιστοσελίδα. Σε περιπτώσεις που βλέπουμε κάτι “πολύ κάλο για να είναι αληθινό” παρακολουθήστε το προσεκτικά.
Κάντε γενικά μια αναζήτηση με οτι στοιχεία δίνονται από τον χρήστη, πολλοί βάζουν τις αγγελίες σε πολλά διαφορετικά site και χρησιμοποιούν τα ίδια κείμενα ακόμα και τα ίδιο “όνομα χρήστη”, email ή τηλέφωνο.
Όλα μπορούν να αναζητηθούν στο Google.
Προπαντός όμως πρέπει να αναζητηθεί η τιμή που κοστολογείτε σαν καινούριο και αφού διαπιστώσουμε οτι πραγματικά έχει καλή τιμή τότε να προχωρήσουμε σε συμφωνία.
Μια ακόμα συμβουλή ιδιαίτερα για την Αθήνα όπου κάποιες αγοροπωλησίες μπορούν να γίνουν με συνάντηση των δυο ενδιαφερόμενων (μετρό ή άλλο χώρο) να τηρείτε τους βασικούς κανόνες ασφαλείας (σε φωταγωγημένους κοινόχρηστους χώρους και παρέα με φίλους αν γίνετε) ώστε να μην εξαπατηθείτε. Μην ξεχνάτε ότι ο πωλητής γνωρίζει ότι κρατάτε συγκεκριμένα χρήματα πάνω σας.
Ιστοσελίδες αγγελιών
Vendora.gr – Δωρεάν μικρές αγγελίες
xe.gr – Χρυσή Ευκαιρία – Ακίνητα, Μεταχειρισμένα αυτοκίνητα κ.α.
Car.gr – Μεταχειρισμένα Αυτοκίνητα κτλ.
www.wildrobe.com – Υπηρεσία πώλησης ή αγοράς ρούχων και αξεσουάρ με έλεγχο προϊόντων.
www.kritikes-aggelies.gr – Αγγελίες παντός είδους για την Κρήτη.
Φόρουμ που φιλοξενούν και αγγελίες.
www.insomnia.gr – Αγγελίες κυρίως τεχνολογικού ενδιαφέροντος από το πιο γνωστό φόρουμ στην Ελλάδα.
www.adslgr.com – Μικρές Αγγελίες – Προσφορές και πωλήσεις κυρίως τεχνολογικού ενδιαφέροντος
Σελίδες που λειτουργούν στο facebook.
https://www.facebook.com/salegroups ομάδες πωλήσεων στο facebook.
https://www.facebook.com/help/899867036707697 Φέρει το Facebook ευθύνη για προϊόντα που πωλούνται σε μια ομάδα;
Ιστοσελίδες θα βρείτε και για εξειδικευμένες υπηρεσίες όπως εύρεση εργασίας ή ενοικιάσεις ακινήτων κ.α. Αν διαπιστώσετε κάποια παράληψη παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας.
Σας άρεσε η δημοσίευση μας ?
Γράψτε μας τις εντυπώσεις σας στα σχόλια και πείτε μας τις δικές σας εμπειρίες.
Στηρίξτε μας κάνοντας share στους φίλους σας τα δημοσιεύματα που σας άρεσαν !
Μην ξεχνάτε να κανετε ασφαλείς αγορές με κάρτα Curve.