Με αφορμή την πρόσφατη ανακοίνωση της Ελληνικής αντιπροσωπίας της CUBOT δημιουργούνται πολλές απορίες και ερωτηματικά. Το ερώτημα αν πρέπει να αγοράσεις από Ελλάδα με ένα καπέλο (απο ~30% έως ~100%) για να έχεις την εγγύηση προφανώς καταρρίπτεται. Από τα συμφραζόμενα της ανακοίνωσης φαίνεται ότι καμιά επισκευή δεν γίνονταν στην Ελλάδα αλλά σε τρίτη χώρα και με αναμονή έως 4 μήνες.
Το σίγουρο είναι ότι σε περίπτωση βλάβης τα πράγματα είναι δύσκολα και χρονοβόρα. Αν συνυπολογίσουμε και ένα κόστος αποστολής αν δεν μπορεί ο καταναλωτής να έχει άμεση πρόσβαση στο συνήθως κεντρικόποιημενο service (συνήθως Αθήνα) τότε μπορεί να καταστήσει την εγγύηση ασύμφορη (εφόσον θεωρήσουμε ότι καλύπτετε). Βέβαια αν μιλάμε για επισκευή εκτός εγγύησης και κόστη ανταλλακτικών τα πράγματα ξεφεύγουν.
Σε κάθε περίπτωση φαίνεται ο τρόπος που λειτουργούν η πλειοψηφία των service όπου είναι standard πρακτική να μην έχουν ανταλλακτικά και να παραγγέλνουν κατόπιν επιβεβαίωσης της βλάβης ή ακόμα χειρότερα να αποστέλλουν απλά την συσκευή λειτουργώντας απλά σαν “μεσάζοντες”.
Αντίστοιχα οποιοσδήποτε έχει πρόβλημα αφού το έχει αγοράσει από την Κίνα* μπορεί να πράξει το ίδιο χωρίς την καθυστέρηση και το κόστος του “μεσάζοντος” υπολογίζοντας το “κέρδος” της άμεσης αγοράς από Κίνα με το ίδιο ακριβός “ρίσκο” μιας και τα προϊόντα είναι τα ίδια ποιοτικά.
*Βέβαια όταν μιλάμε για αγορά κινητού από Κίνα υπάρχουν πολλαπλοί παράγοντες, σε κάθε περίπτωση ανατρέξτε στους οδηγούς μας. Η γενική οδηγία είναι να κάνετε τις αγορές σας από ΜΕΓΑΛΑ ΚΙΝΕΖΟΜΑΓΑΖΑ όπως Gearbest, Banggood, Geekbuying, Dealextreme και όχι από μικρούς πωλητές του Aliexpress ή του Ebay (εννοείτε βέβαια ότι αν έχουν Ευρωπαϊκή αποθήκη ακόμα καλύτερα).
Υπάρχουν εξαιρέσεις ; Σαφώς υπάρχουν αλλά για να μπορέσει μια Ελληνική εταιρία να λειτουργήσει “σωστά” τα κόστη είναι υψηλά όποτε και τα αντίστοιχα “καπελά”. Δεν είναι μερικές μέρες όπου είδαμε σε newsletter το mi band 2 της Xiaomi 39,90€… όταν στο Gearbest κόστιζε 19,80€ !
Στη περίπτωση που επιλέγουμε Ελλάδα πρέπει
- Να γνωρίζουμε αν είναι επίσημος αντιπρόσωπος ή παράεισαγωγέας.
- Ποίος θα καλύψει την διετή Ευρωπαϊκή εγγύηση αν χρειαστεί.
- Με ποιο τρόπο και σε ποιο μέρος.
- Πόσο αξιόπιστο είναι το ίδιο το κατάστημα ώστε να πιέσει για την γρήγορη επισκευή.
- Ποιοι είναι οι όροι εγγύησης (πχ τι γίνετε σε αλλαγή rom κτλ).
Σε κάθε περίπτωση η επιλογή είναι δική μας αφού έχουμε ζυγίσει τα θετικά και τα αρνητικά.
Η τιμή στο Skroutz ξεκινάει από 36,83€ σε καταστήματα που δεν είναι σίγουρο αν συνεργάζονται από τον επίσημο εισαγωγέα της Xiaomi.
Τιμη στην κινα
Εγγυήσεις για ελαττωματικά εμπορεύματα.
Σας άρεσε η δημοσίευση μας ?
Γράψτε μας τις εντυπώσεις σας στα σχόλια και πείτε μας τις δικές σας εμπειρίες.
Στηρίξτε μας κάνοντας share στους φίλους σας τα δημοσιεύματα που σας άρεσαν !
Μην ξεχνάτε να κανετε ασφαλείς αγορές με κάρτα Curve.